Що робити при виявленні вибухонебезпечних предметів?
Виникнення надзвичайних ситуацій, спричинених вибухами, несе значну загрозу життю та здоров’ю людей, а також системам життєзабезпечення населення.
Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати.
До вибухонебезпечних предметів відносяться:
· вибухові речовини – хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
· боєприпаси, до яких відносяться:
– бойові частки ракет;
– авіаційні бомби;
– артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
– інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
– ручні гранати;
– стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів тощо).
· піротехнічні засоби:
– патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
– вибухові пакети;
– петарди.
· ракети (освітлювальні, сигнальні);
– гранати;
– димові шашки.
· саморобні вибухові пристрої – це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
– саморобні міни-пастки;
– міни сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ТА ПІДОЗРІЛИХ МЕТАЛЕВИХ ПРЕДМЕТІВ, НЕОБХІДНО:
негайно припинити усі роботи в районі виявлення вибухонебезпечного предмета (предметів);
вивести (відвести) на максимальну відстань усіх людей (не менше 100 метрів), які знаходились поблизу, намагаючись рухатись назад по своїх слідах;
позначити небезпечне місце добре видимим орієнтиром, де знаходиться цей предметта огородити його від сторонніх осіб в тому числі дітей; Для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки матерії тощо.
повідомити про знахідку службу порятункуза номером «101». Повідомлення робити не поспішаючи, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета);
очікувати на безпечній відстані від місця знаходження вибухонебезпечного предмета на приїзд фахівців ДСНС та МВС, при цьому здійснюючи заходи щодо недопущення до небезпечної зони інших людей.
КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
палити та використовувати відкритий вогонь поблизу місця, де знаходиться вибухонебезпечний предмет або предмет схожий на нього;
піднімати, витягувати з ґрунту, зрушувати з місця, кидати, ударяти і розбирати будь-які вибухонебезпечні предмети;
переносити ці предмети в місця перебування людей.
ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНОК В ЛІСІ АБО В ТУРИСТИЧНОМУ ПОХОДІ
1. Ретельно вибирайте місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни.
2. Перед розведенням багаття в радіусі п’яти метрів перевірте грунт на наявність вибухонебезпечних предметів (обережно зніміть лопатою верхній шар грунту, перекопайте землю на глибину 40-50 см або за допомогою щупу).
3. Користуватися старими багаттями не завжди безпечно. Там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї»або такі, що не вибухнули.
4. У жодному випадку не підходьте до знайдених багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.
Якщо Ви опинилися поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб подивитись або допомогти рятівникам. Найкраще, що Ви можете зробити – залишити небезпечне місце
Пам’ятайте! Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.
У будь-якому разі при виявленні вибухонебезпечного предмета або предметів підозрілого характеру лише безумовне виконання заходів безпеки є гарантом того, що не станеться випадку каліцтва чи загибелі.
ПАМ’ЯТАЙТЕ!
Правильно і безпечно знешкодити вибухонебезпечні предмети здатні лише досвідчені фахівці. Ні в якому разі не намагайтеся робити це самі, адже це може призвести до трагічних наслідків.
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔸🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷
Віртуальна дошка: Я думаю, що:
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷
Виховна відеохвилинка
Нашого цвіту по цілому світу
https://www.youtube.com/watch?v=DaBZ_eSyX0s&feature=emb_rel_pause
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷
Міні-сценка до дня 5-тикласника
Мріяти не шкідливо
Учні-вчителі вишикувані на фізкультуру.
Учень з журналом ходить перед ними – Струнко, рівняйсь. Отже, сьогодні ми з вами поговоримо про ваші успіхи у 5 класі.
Дивиться на них - от що за неподобство, де ваші бейджики, як я можу вас запам’ятати?
Вчителі чіпають собі беджики- листочки А-5 з іменами справжніх вчителів.
Учень – от і добре, а то на придумували, як я можу знати хто є хто. Вас багато, а я такий один.
Вчитель – ну знаєте за 2 місяці можна було б і вивчити..
Учень – що, за розмови в строю? можна-можна – якби ви не забували свої бейджики.
А кабінети - та в них заплутатись можна. От вчителі іноземної – ви якісь непосиди – ну чому вам не сидиться в одному кабінеті. То 212 то 312 – як тут на пів уроку не заблудитися. Ось беріть приклад з Елли Петрівни – як водила нас за руку в молодші школі так і зараз кабінети не міняє.. Але за нами вже не приходить…. Махає головою з докором
Е. П. – я виправлюсь, більше не буду.
Учень - ото, за 5 хв. до уроку мене знайти і попередити - що в мене урок
Вчитель німецької – але ж де вас шукати…..
Учень – і розберіться там між собою ХАЛО чи ХЕЛОУ. А то вже голова болить…
Вчителі перешіптуються між собою.
Учень – що за розмови, всі готові на сьогодні? А ви Ольга Олександрівна коли вже запам’ятаєте, що моя сумка спортивна – зелена –зе –ле –на. Зрозуміло. Чому я повинен постійно ганяти класного керівника її шукати.
Фізкульт. – та я ж не встигаю, вас же багато.
Учень – Мовчати, провірити чи всі вміємо підтягуватись є час, а за речами подивитись немає…. А ви Н. С. Відповідайте, чому дорівнює сума квадратних катетів?
Учитель математики. - Яких-яких катетів?
Учень. - Не знаєте? Може, ви й про квадратну гіпотенузу нічого не чули? Два, Н. С., два. І постарайтеся, щоб у мене на парті завжди була табл.. множення. А хто це мугикає? Як завжди – Вадим Йосипович! На уроці спати не даєте і тут не мовчиться
Учит. Музики. – Але ж у нас програма і ми маємо вивчити…
Учень- програма, програма – грайте на пів- мажора тихіше, ви ж всім у класі мішаєте, через вашу музику я не чую що мені Даша каже. Вчитель музики махає головою що зрозумів.
Всім вам є ще над чим працювати. Чи може скликати батьківські збори???? А?
Вчителі лякаються і махають головами - ні.
Учень. - Ну добре, добре!
До нього підходить вчителька (учениця) фізкультури (вчителі тим часом знімають бейджики і хіхікають) і питає - ну що Рудик приніс журнал, ставай у стрій, у нас же урок.
Учень віддає журнал, повертається до глядачів і тяжко видихає – вже і помріяти не можна…. А класно було б…
Стає у стрій і всі кланяються.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Сценарій виховного заходу
«Не вмре й ніколи не загине
співуча мова Кобзаря»
Мета: висвітлити процес становлення української мови у ХІХ ст.. , ознайомити учнів з основними спробами держав-загарбниць знищити українську мову, з впливом творчості Т. Г. Шевченка на розвиток української мови, з народними прислів’ями та приказками про рідну мову, слово;
виховувати в учнів ціннісне ставлення до суспільства і держави, літератури і мистецтва.
Форма проведення: міні-вистава
Обладнання: вислови з прислів’ями про рідну мову вивішені на дверях аудиторій за день до заходу, листки А-4 з інформацією про заборону української мови, музика (спокійна мелодія), національні костюми, сценічні костюми, вишиті рушники, калина, хліб, смаколики для пригощання гостей, портрет Т. Г. Шевченка, сцена прибрана у вигляді української світлиці, зал прикрашено стіннівками про життя та творчість Т. Г. Шевченка, крилатими висловами.
Дійові особи: двоє ведучих, дівчина-Мова, маленький Шевченко, дві сестри, гості – представники різних країн (кількість може бути різна, але не менше трьох), дівчата-думи (не менше чотирьох).
Хід міні-вистави
Сцена прибрана у вигляді української світлиці, на сцену виходять ведучі.
Ведучий 1:
У всякого своя доля
І свій шлях широкий:
Той мурує, той руйнує,
Той неситим оком
За край світа зазирає,—
Чи нема країни,
Щоб загарбать із собою
Взять у домовину.
Ведучий 2:
Той тузами обирає
Свата в його хаті,
А той нишком у куточку
Гострить ніж на брата.
А той, тихий та тверезий,
Богобоязливий,
Як кішечка, підкрадеться,
Вижде нещасливий
У тебе час та й запустить
Пазурі в печінки,—
І не благай: не вимолять
Ні діти, ні жінка.
Ведучий 1:
А той, щедрий та розкошний,
Все храми мурує;
Та отечество так любить,
Так за ним бідкує,
Так із його, сердешного,
Кров, як воду, точить!..
А братія мовчить собі,
Витріщивши очі!
Ведучий 1:
Жив був народ і була в нього доля щаслива, була в нього воля та мова прекрасна, мелодійна, співуча.
Ведучий 2:
Та недовго народ милувався своєю волею, співучою мовою - налетіли на нього вороги кляті, злетілися з усіх сторін і немає порятунку від них. Затужив народ, зігнув свою голову і тільки серце сильно билося, душа співала закликаючи до боротьби. І зрозуміли вороги, що тільки знищивши мову народу можна буде його здолати.
На сцену виходить дівчина в українській формі, у вінку, бусах, пританцьовуючи та співаючи пісню «Садок вишневий коло хати», навпроти виходять дві сестрички – одягнені як середньовічні пані – в капелюшках, рукавичках в пишних платтях.
Сестра 1: (розмовляють перекручуючи слова російської та української мови)
- Здрастє сестрічко. И что это ти поёш? Работать надо, до нас же гості скоро прієдут на посідєлкі…
Сестра 2:
- Взялі на свою голову ледащо, ми ж тебя прінялі, кришу над головой далі, а ти…. Моглі же і вигнать…
Мова:
- Як же, рідненькі, ми ж …
Сестра 1:
- Ми ж, ми ж… А виряділася як - ану скідай негайно, це нє модно і нам нє нравітся… (починають зривати з неї вінок, буси, квіти, фартух вишитий )
Мова захищається, але не може проти двох встояти.
Сестра 2:
- Бистро іді работать, а то нам надо гостей прінімать, а тут ёщо нічево нє готово..
Сестра 1:
- Работай -работай и нє вздумай пєть… всё здесь заменіть, єто викінуть, єто убрать – (з призирством) что за убожество…
(мова покірно починає прибирати рушники, калину, свої речі. Сестри приводять себе до ладу, поправляьтю одяг, поправляють зачіски і т.д. )
Приходять гості – посли різних країн (бажано в національних костюмах).
Гості
- Як ми раді вас бачити, у вас тут так гарно…
Сестра 2:
- Проходите, присаджевайтесь …
Сестра підштовхує Мову, щоб та пригощала їх. На підносі різні смаколики.)
Сестра 1:
- Угощайтёсь, пожалуйста..
Мова:
- Пригощайтесь, смачного.
Гості :
- А це хто тут у вас? Гарненька…
- мила…
- працьовита…
Сестра 2:
- Та ви що, це ж злидня, нічого не умієть, ( відштовхують Мову, забирають піднос і вже пригощають самі)
Сестра 1:
- все треба учіть - і работать, і розмовляти, і ходіть, одеватся… Бездарность.
Мова стоїть в кутку, закривши руками обличчя, плаче..
Поки гості між собою розважаються, сестри виходять на перед і починають розмовляти між собою
Сестра 2:
- Треба, щось з нею робити, так далі неможна. На неї вже заглядаються, ще сподобається комусь
Сестра 1:
- Так на нас навіть уваги не звертають.
Сестра 2:
- Треба її зі світу зжити.
Сестра 1:
- Нехай зовсім зникне! (клацнувши пальцями, кличуть ведучих)
На перед виходять ведучі і починають зачитувати інформацію про заборону української мови.
Ведучий 1, 2: (читають по черзі)
- 1832 — реорганізація освіти на Правобережній Україні із переведенням на російську мову навчання.
- 1847 — розгром Кирило-Мефодієвського товариства й посилення жорстокого переслідування української мови та культури, заборона найкращих творів Шевченка, Куліша, Костомарова та інших.
- 1859 — міністерством віросповідань та наук Австро-Угорщини в Східній Галичині та Буковині здійснено спробу замінити українську кириличну азбуку латинською.
- 1862 — закриття безоплатних недільних українських шкіл для дорослих в підросійській Україні.
Циркуляр министра внутренних дел П. А. Валуева
…обучение во всех без изъятия училищах производится на общерусском языке и употребление в училищах малороссийского языка нигде не допущено … никакого особенного малороссийского языка не было, нет и быть не может, и что наречие их, употребляемое простонародием, есть тот же русский язык, только испорченный влиянием на него Польши …
- 1864 — прийняття Статуту про початкову школу, за яким навчання має проводитись лише російською мовою.
- 1869 — запровадження польської мови в якості офіційної мови освіти й адміністрації Східної Галичини.
- 1870 — роз'яснення міністра освіти Росії Д.Толстого про те, що «кінцевою метою освіти всіх інородців незаперечне повинно бути обрусіння».
- 1876 — Емський указ Олександра ІІ про заборону друкування та ввозу з-за кордону будь-якої україномовної літератури, а також про заборону українських сценічних вистав і друкування українських текстів під нотами, тобто народних пісень.
- 1884 — заборона Олександром III українських театральних вистав у всіх малоросійських губерніях.
- 1888 — указ Олександра III про заборону вживання української мови в офіційних установах і хрещення українськими іменами.
- 1892 — заборона перекладати книжки з російської мови на українську.
Мова:
(коли зачитують, схиляється, йде на край сцени, присідає, закриває обличчя руками – як у страшному горі, звертається до залу
- А я? А мені, що йти? Зникнути? Померти?
Опускається на коліна, схиляючи голову. На Мову кидають документи.
Сестра 2: стають горді, голови до гори, важні ідуть до гостей
– вот як ми умєємо господарювать, ми такіє гаспадині….. А тепер прошу на прогулку .
Сестри сміються та разом з гостями ( гості здивовані, з нерозумінням дивляться на Мову) виходять за куліси – важно, з гордовитою ходою.
Лунає мелодія….
Виходить хлопчик, розказує віршик «Ну що б, здавалося, слова…»
Маленький Шевченко:
Ну що б, здавалося, слова…
Слова та голос — більш нічого.
А серце б’ється — ожива,
Як їх почує!.. Знать, од бога
І голос той, і ті слова
Ідуть меж люди! …..
Зупиняється біля Мови
Мова:
- Що я чую?! Ти хто?
Маленький Шевченко:
- Я український хлопчик Тарасик.
Мова:
- Хто тебе навчив так розмовляти Тарасику?
Маленький Шевченко:
- Мати рідна, пісні співала, щоб засинав, вірші розповідала, щоб розумним зростав, говорити вчила – щоб людиною був.
Мова:
- Та ж мене заборонили, викреслили, і в документах ніде немає і згадки (показує документи)
Маленький Шевченко:
сміється, забирає документи та рве їх:
- Серцю і душі документи не потрібні - коли душа співає ніхто не в змозі це вбити. Ніхто не зможе всім матерям рота закрити, а материнська мова – рідна, серцю мила, з біди виручить, в тяжку хвилину підтримає, в щасливу – звеселить, крила розправить!
Мова:
- То народ мене не забув, я можу жити ?!
Маленький Шевченко:
- Без мови народ не виживе, не вистоїть.
- Давай спитаємо у народу – обертається до залу і запитує:
- Яка наша мова?
Глядачі:
- УКРАЇНСЬКА!
Маленький Шевченко:
- А хто з вас пам’ятає мудрість народну?
Ведучі з мікрофонами підходять до глядачів і просять назвати відоме прислів’я, приказку про мову, навчання, і т.д. (Перед проведенням даного заходу рекомендується вивісити на дверях кабінетів школи прислів’я про мову для ознайомлення учнями.) Наприклад:
Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.
Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.
Рідна мова - не полова: її за вітром не розвієш.
Більше діла — менше слів.
Будь господарем своєму слову.
Мовивши слово, треба бути йому паном.
Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.
Від красних слів язик не відсохне.
Від солодких слів кислиці не посолодшають.
Від меча рана загоїться, а від лихого слова — ніколи.
Від теплого слова і лід розмерзається.
Вода все сполоще, тільки злого слова ніколи.
Впік мене тим словом, не треба й вогню.
Гостре словечко коле сердечко.
Де мало слів, там більше правди.
Діла говорять голосніше, як слова.
Де слова з ділом розходяться, там непорядки водяться.
Добре слово краще, ніж готові гроші.
Добрим словом мур проб'єш, а лихим і в двері не ввійдеш.
За грубе слово не сердься, а на ласкаве не здавайся.
З пісні слова не викидають і свого не вставляють.
І від солодких слів буває гірко.
Кого не б'є слово, тому й палиця не поможе.
Коня керують уздами, а чоловіка — словами.
Красне слово — золотий ключ.
Лагідні слова роблять приятелів, а гострі слова — ворогів.
Краще переконувати словами, як кулаками.
М'які слова і камінь крушать.
На ласкаве слово не кидайся, а за грубе не гнівайся.
Не гріє мене кожух, лиш слово гріє й тішить.
Не кидай слова на вітер.
Не так то він діє, як тим словом сіє.
Шабля ранить тіло, а слово — душу.
Учні із зали відповідають – при цьому Мова починає піднімати голову, випрямляється, але продовжує сидіти. (Ведучі можуть називати початок прислів’я, а учням пропонується завершити (все залежить від обізнаності глядачів)).
Маленький Шевченко:
- Ось бачиш, народу ти потрібна, без тебе ми не народ! Я тобі допоможу… (бере за руку Мову і піднімає з колін).
- Допоможіть мені думи-сестриці…
Починає звучати музика, на сцену виходять дівчата в українських костюмах. Звучить вірш «Українська мова» Володимира Самійленка, а дівчата під музику обходять Мову по кругу – вона здивовано дивиться на них, і починають одягати Мову – у буси, вишиту камізельку, зачісують і закладають вінок з стрічками. Прибирають сцену, ставлять вишиті рушники, хліб, калину, портрет Шевченка Т. Г. і т.д.
Ведучий 1:
Діамант дорогий на дорозі лежав, Тим великим шляхом люд усякий минав, І ніхто не пізнав діаманта того. Йшли багато людей і топтали його. Але раз тим шляхом хтось чудовний ішов, І в пилу на шляху діамант він найшов. Камінець дорогий він одразу пізнав, І додому приніс, і гарненько, як знав, Обробив, обточив дивний той камінець І уставив його у коштовний вінець. Сталось диво тоді: камінець засіяв, І промінням ясним всіх людей здивував, І палючим огнем кольористо блищить, І проміння його усім очі сліпить.
Ведучий 2:
Так в пилу на шляху наша мова була, І мислива рука її з пилу взяла. Полюбила її, обробила її, Положила на ню усі сили свої, І в народний вінець, як в оправу, ввела, І, як зорю ясну, вище хмар піднесла. І на злість ворогам засіяла вона, Як алмаз дорогий, як та зоря ясна. І сіятиме вік, поки сонце стоїть, І лихим ворогам буде очі сліпить. Хай же ті вороги поніміють скоріш, Наша ж мова сія щогодини ясніш! Хай коштовним добром вона буде у нас, Щоб і сам здивувавсь у могилі Тарас, Щоб, поглянувши сам на створіння своє, Він побожно сказав: «Відкіля нам сіє?!»
|
Дівчата, прибравши Мову, розступаються і маленький Шевченко виводить Мову наперед.
Під сценою проходять Сестри із гостями, розмовляють сміються – і тут бачать на сцені Мову – і німіють, стають як вкопані. Сестри люті, злі, а гості здивовані.
Мова: співає пісню «А я просто українка, україночка».
Гості:
- Та це ж прекрасно!
- Вона чудова!
- (Цей народ унікальний, ми хочемо більше дізнатись про нього)
Сестри зі злістю тупають ногою і повертаюся та йдуть геть.
Маленький Шевченко:
Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.
Дівчина-дума:
Бо хто матір забуває,
Того бог карає,
Того діти цураються,
В хату не пускають.
Дівчина-дума:
Чужі люди проганяють,
І немає злому
На всій землі безконечній
Веселого дому. …
Мова:
Обніміте ж, брати мої,
Найменшого брата –
Нехай мати усміхнеться,
Заплакана мати.
Дівчина-дума:
Благословить дітей своїх
Твердими руками
І діточок поцілує
Вольними устами.
І забудеться срамотня
Давняя година,
Дівчина-дума:
І оживе добра слава,
Слава України,
І світ ясний, невечерній
Тихо засіяє…
Маленький Шевченко:
Обніміться ж, брати мої,
Молю вас, благаю!
На сцену виходять всі учасники вистави і беруться за руки. Виконується пісня «Українська – мова єднання»
Всі разом вклоняються.
Цікаво, креативно
ВідповістиВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиПроєкт "Віртуальна дошка" - це щось нове, незвідане для учителя і учнів. Ресурс захоплює з першого погляду. Відтепер постала можливість сперечатись, обмінюватись новими ідеями, враженнями, а ще - викладати фото, відео, - безпосередньо онлайн. Це дуже важливо, адже живе спілкування - те. чого не вистачає в сучасному суспільстві.
ВідповістиВидалити