Виховні заходи


Що робити при виявленні вибухонебезпечних предметів?

Відео про мінну безпеку.

Виникнення надзвичайних ситуацій, спричинених вибухами, несе значну загрозу життю та здоров’ю людей, а також системам життєзабезпечення населення.

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати.

До вибухонебезпечних предметів відносяться:

· вибухові речовини – хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

· боєприпаси, до яких відносяться:

– бойові частки ракет;

– авіаційні бомби;

– артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);

– інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);

– ручні гранати;

– стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів тощо).

· піротехнічні засоби:

– патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);

– вибухові пакети;

– петарди.

· ракети (освітлювальні, сигнальні);

– гранати;

– димові шашки.

· саморобні вибухові пристрої – це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:

– саморобні міни-пастки;

– міни сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ТА ПІДОЗРІЛИХ МЕТАЛЕВИХ ПРЕДМЕТІВ, НЕОБХІДНО:

негайно припинити усі роботи в районі виявлення вибухонебезпечного предмета (предметів);

вивести (відвести) на максимальну відстань усіх людей (не менше 100 метрів), які знаходились поблизу, намагаючись рухатись назад по своїх слідах;

позначити небезпечне місце добре видимим орієнтиром, де знаходиться цей предметта огородити його від сторонніх осіб в тому числі дітей; Для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки матерії тощо.

повідомити про знахідку службу порятункуза номером «101». Повідомлення робити не поспішаючи, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета);

очікувати на безпечній відстані від місця знаходження вибухонебезпечного предмета на приїзд фахівців ДСНС та МВС, при цьому здійснюючи заходи щодо недопущення до небезпечної зони інших людей.

КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

палити та використовувати відкритий вогонь поблизу місця, де знаходиться вибухонебезпечний предмет або предмет схожий на нього;

піднімати, витягувати з ґрунту, зрушувати з місця, кидати, ударяти і розбирати будь-які вибухонебезпечні предмети;

переносити ці предмети в місця перебування людей.

ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНОК В ЛІСІ АБО В ТУРИСТИЧНОМУ ПОХОДІ

1. Ретельно вибирайте місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни.

2. Перед розведенням багаття в радіусі п’яти метрів перевірте грунт на наявність вибухонебезпечних предметів (обережно зніміть лопатою верхній шар грунту, перекопайте землю на глибину 40-50 см або за допомогою щупу).

3. Користуватися старими багаттями не завжди безпечно. Там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї»або такі, що не вибухнули.

4. У жодному випадку не підходьте до знайдених багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.

Якщо Ви опинилися поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб подивитись або допомогти рятівникам. Найкраще, що Ви можете зробити – залишити небезпечне місце

Пам’ятайте! Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.

У будь-якому разі при виявленні вибухонебезпечного предмета або предметів підозрілого характеру лише безумовне виконання заходів безпеки є гарантом того, що не станеться випадку каліцтва чи загибелі.

ПАМ’ЯТАЙТЕ!

Правильно і безпечно знешкодити вибухонебезпечні предмети здатні лише досвідчені фахівці. Ні в якому разі не намагайтеся робити це самі, адже це може призвести до трагічних наслідків.


🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔸🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷
Віртуальна дошка:   Я думаю, що:

🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷


Виховна відеохвилинка
Нашого цвіту по цілому світу 
https://www.youtube.com/watch?v=DaBZ_eSyX0s&feature=emb_rel_pause

🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷


Міні-сценка до дня 5-тикласника

Мріяти не шкідливо

Учні-вчителі вишикувані на фізкультуру.
Учень з журналом ходить перед ними –  Струнко, рівняйсь. Отже, сьогодні ми з вами поговоримо про ваші успіхи у 5 класі. 
Дивиться на них -  от що за неподобство, де ваші бейджики, як я можу вас запам’ятати?
Вчителі чіпають собі беджики- листочки А-5 з іменами справжніх вчителів.
Учень – от і добре, а то на придумували, як я можу знати хто є хто. Вас багато, а я такий один.
Вчитель – ну знаєте за 2 місяці можна було б і вивчити..
Учень – що, за розмови в строю? можна-можна – якби ви не забували свої бейджики.
А кабінети  - та в них заплутатись можна. От вчителі іноземної – ви якісь непосиди – ну чому вам не сидиться в одному кабінеті. То 212 то 312 – як тут на пів уроку не заблудитися. Ось беріть приклад з Елли Петрівни – як водила нас за руку в молодші школі так і зараз кабінети не міняє.. Але за нами вже не приходить…. Махає головою з докором
Е. П. – я виправлюсь, більше не буду.
Учень  - ото, за 5 хв. до уроку мене знайти і попередити - що в мене урок
Вчитель німецької – але ж де вас шукати…..
Учень – і розберіться там між собою ХАЛО чи ХЕЛОУ. А то вже голова болить…
Вчителі перешіптуються між собою.
Учень – що за розмови, всі готові на сьогодні? А ви Ольга Олександрівна коли вже запам’ятаєте, що моя сумка спортивна – зелена –зе –ле –на. Зрозуміло. Чому я повинен постійно ганяти класного керівника її шукати.
Фізкульт. – та я ж не встигаю, вас же багато.
Учень – Мовчати, провірити чи всі вміємо підтягуватись є час, а за речами подивитись немає…. А ви Н. С. Відповідайте, чому дорівнює сума квадратних катетів?
Учитель математики.  - Яких-яких катетів?
Учень. -  Не знаєте? Може, ви й про квадратну гіпотенузу нічого не чули? Два, 
Н. С., два. І постарайтеся, щоб у мене на парті завжди була табл.. множення. А хто це мугикає? Як завжди – Вадим Йосипович! На уроці спати не даєте і тут не мовчиться
Учит. Музики. – Але ж у нас програма і ми маємо вивчити…
Учень-  програма, програма – грайте на пів- мажора тихіше, ви ж всім у класі мішаєте, через вашу музику я не чую що мені Даша каже. Вчитель музики махає головою що зрозумів.
Всім вам є ще над чим працювати. Чи може скликати батьківські збори???? А?
Вчителі лякаються і махають головами - ні.
Учень. - Ну добре, добре! 
До нього підходить вчителька (учениця) фізкультури (вчителі тим часом знімають бейджики і хіхікають) і питає -  ну що Рудик приніс журнал,  ставай у стрій, у нас же урок.
Учень віддає журнал, повертається до глядачів і тяжко видихає – вже і помріяти не можна…. А класно було б…
Стає у стрій і всі кланяються. 


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Сценарій виховного заходу
«Не вмре й ніколи не загине
 співуча мова Кобзаря»
Мета: висвітлити процес становлення української мови у ХІХ ст.. , ознайомити учнів з основними спробами держав-загарбниць знищити українську мову, з впливом творчості Т. Г. Шевченка на розвиток української мови, з народними прислів’ями та приказками про рідну мову, слово;
виховувати в учнів ціннісне ставлення до суспільства і держави, літератури і мистецтва.
Форма проведення: міні-вистава
Обладнання: вислови з прислів’ями про рідну мову вивішені на дверях аудиторій за день до заходу,  листки А-4 з інформацією про заборону української мови, музика (спокійна мелодія),  національні костюми, сценічні костюми, вишиті рушники, калина, хліб, смаколики для пригощання гостей, портрет Т. Г. Шевченка, сцена прибрана у вигляді української світлиці, зал прикрашено стіннівками про життя та творчість Т. Г. Шевченка, крилатими висловами.
Дійові особи: двоє ведучих, дівчина-Мова, маленький Шевченко, дві сестри, гості – представники різних країн (кількість може бути різна, але не менше трьох), дівчата-думи (не менше чотирьох).
 Хід міні-вистави
Сцена прибрана у вигляді української світлиці, на сцену виходять ведучі.
Ведучий 1: 
У всякого своя доля 
І свій шлях широкий: 
Той мурує, той руйнує, 
Той неситим оком 
За край світа зазирає,— 
Чи нема країни, 
Щоб загарбать із собою 
Взять у домовину. 
Ведучий 2: 
Той тузами обирає 
Свата в його хаті, 
А той нишком у куточку 
Гострить ніж на брата. 
А той, тихий та тверезий, 
Богобоязливий, 
Як кішечка, підкрадеться, 
Вижде нещасливий 
У тебе час та й запустить 
Пазурі в печінки,— 
І не благай: не вимолять 
Ні діти, ні жінка. 
Ведучий 1: 
А той, щедрий та розкошний, 
Все храми мурує; 
Та отечество так любить, 
Так за ним бідкує, 
Так із його, сердешного, 
Кров, як воду, точить!.. 
А братія мовчить собі, 
Витріщивши очі! 

Ведучий 1: 
Жив  був народ і була в нього доля щаслива, була в нього воля та мова прекрасна, мелодійна, співуча.
Ведучий 2: 
Та недовго народ милувався своєю волею, співучою мовою -  налетіли на нього вороги кляті, злетілися з усіх сторін і немає порятунку від них. Затужив народ, зігнув свою голову і тільки серце сильно билося, душа співала закликаючи до боротьби. І зрозуміли вороги, що тільки знищивши мову народу можна буде його здолати.
  На сцену виходить дівчина в українській формі, у вінку, бусах,  пританцьовуючи та співаючи  пісню «Садок вишневий коло хати»,  навпроти виходять дві сестрички – одягнені  як середньовічні пані – в капелюшках, рукавичках в пишних платтях.
 Сестра 1: (розмовляють перекручуючи слова російської та української мови)
-         Здрастє сестрічко. И что это ти поёш? Работать надо, до нас же гості скоро прієдут  на посідєлкі…
Сестра 2:
-         Взялі на свою голову ледащо, ми ж тебя прінялі, кришу над головой далі, а ти…. Моглі же і вигнать…
 Мова:
-         Як же, рідненькі, ми ж …
Сестра 1:
-         Ми ж, ми ж… А виряділася як  - ану скідай негайно,  це нє модно і нам нє нравітся…  (починають зривати з неї вінок, буси,  квіти, фартух вишитий )
Мова захищається, але не може проти двох встояти.
 Сестра 2:
-         Бистро іді работать, а то нам надо гостей прінімать, а тут ёщо нічево нє готово..
Сестра 1:
-         Работай -работай и нє вздумай пєть…  всё здесь заменіть,  єто викінуть, єто убрать –  (з призирством) что за  убожество…
 (мова покірно починає прибирати рушники,  калину, свої речі. Сестри приводять себе до ладу, поправляьтю одяг, поправляють зачіски і т.д. )
 Приходять гості – посли різних країн (бажано в національних костюмах).
Гості
-         Як ми раді вас бачити,   у вас тут так гарно…
 Сестра 2:
-         Проходите, присаджевайтесь …
Сестра підштовхує Мову, щоб та пригощала їх. На підносі різні смаколики.)
 Сестра 1:
-         Угощайтёсь, пожалуйста..
 Мова: 
-         Пригощайтесь, смачного.
Гості :
-         А це хто тут у вас? Гарненька…
-         мила…
-          працьовита…
 Сестра 2:
-         Та ви що, це ж злидня, нічого не умієть,  ( відштовхують Мову, забирають піднос  і вже пригощають самі) 
Сестра 1:
-         все треба учіть  - і работать, і розмовляти, і ходіть, одеватся… Бездарность.
 Мова стоїть в кутку, закривши руками обличчя, плаче..
Поки гості між собою розважаються, сестри виходять на перед і починають розмовляти між собою
 Сестра 2:
-         Треба, щось з нею робити, так далі неможна. На неї вже заглядаються, ще сподобається комусь
Сестра 1:
-         Так на нас навіть уваги не звертають.
Сестра 2:
-         Треба її зі світу зжити.
Сестра 1:
-         Нехай зовсім зникне! (клацнувши пальцями, кличуть ведучих)
 На перед виходять ведучі і починають зачитувати інформацію про заборону української мови.
 Ведучий 1, 2:  (читають по черзі)
  • 1832 — реорганізація освіти на Правобережній Україні із переведенням на російську мову навчання.
  • 1847 — розгром Кирило-Мефодієвського товариства й посилення жорстокого переслідування української мови та культури, заборона найкращих творів Шевченка, Куліша, Костомарова та інших.
  • 1859 — міністерством віросповідань та наук Австро-Угорщини в Східній Галичині та Буковині здійснено спробу замінити українську кириличну азбуку латинською.
  • 1862 — закриття безоплатних недільних українських шкіл для дорослих в підросійській Україні.
                          Циркуляр министра внутренних дел П. А. Валуева
…обучение во всех без изъятия училищах производится на общерусском языке и употребление в училищах малороссийского языка нигде не допущено   … никакого особенного малороссийского языка не было, нет и быть не может, и что наречие их, употребляемое простонародием, есть тот же русский язык, только испорченный влиянием на него Польши 
  • 1864 — прийняття Статуту про початкову школу, за яким навчання має проводитись лише російською мовою.
  • 1869 — запровадження польської мови в якості офіційної мови освіти й адміністрації Східної Галичини.
  • 1870 — роз'яснення міністра освіти Росії Д.Толстого про те, що «кінцевою метою освіти всіх інородців незаперечне повинно бути обрусіння».
  • 1876 — Емський указ Олександра ІІ про заборону друкування та ввозу з-за кордону будь-якої україномовної літератури, а також про заборону українських сценічних вистав і друкування українських текстів під нотами, тобто народних пісень.
  • 1884 — заборона Олександром III українських театральних вистав у всіх малоросійських губерніях.
  • 1888 — указ Олександра III про заборону вживання української мови в офіційних установах і хрещення українськими іменами.
  • 1892 — заборона перекладати книжки з російської мови на українську.
 Мова:
 (коли зачитують, схиляється, йде на край сцени, присідає, закриває обличчя руками – як у страшному горі, звертається до залу
 -         А я? А мені, що йти? Зникнути?  Померти?
Опускається на коліна, схиляючи голову. На Мову кидають документи.
 Сестра 2:  стають горді, голови до гори, важні ідуть до гостей
– вот як ми умєємо господарювать, ми  такіє гаспадині….. А тепер прошу на прогулку .
 Сестри сміються та разом з гостями ( гості здивовані, з нерозумінням дивляться на Мову) виходять за куліси – важно, з гордовитою ходою.
Лунає мелодія….

Виходить хлопчик,   розказує  віршик  «Ну що б, здавалося, слова…»

Маленький Шевченко:
Ну що б, здавалося, слова…
Слова та голос — більш нічого.
А серце б’ється — ожива,
Як їх почує!.. Знать, од бога
І голос той, і ті слова
Ідуть меж люди! …..
Зупиняється біля Мови
 Мова:
-         Що я чую?!  Ти хто?
 Маленький Шевченко:
-         Я український хлопчик Тарасик.
 Мова:
-         Хто тебе навчив так розмовляти Тарасику?
 Маленький Шевченко:
-         Мати рідна, пісні співала, щоб засинав, вірші розповідала, щоб розумним зростав, говорити вчила – щоб людиною був.
 Мова:
-         Та ж мене заборонили, викреслили,  і в документах ніде немає і згадки (показує документи)
 Маленький Шевченко:
 сміється, забирає документи та рве їх:
-         Серцю і душі документи не потрібні  - коли душа співає ніхто не в змозі це вбити. Ніхто не зможе всім матерям рота закрити, а материнська мова – рідна, серцю мила, з біди виручить, в тяжку хвилину підтримає,  в щасливу – звеселить, крила розправить!
 Мова:
-         То народ мене не забув, я можу жити ?!
 Маленький Шевченко:
-         Без мови народ не виживе, не вистоїть.
-         Давай спитаємо у народу   – обертається до залу і запитує:
-         Яка наша мова?
 Глядачі:
-         УКРАЇНСЬКА!
 Маленький Шевченко:
-         А хто з вас пам’ятає мудрість народну?  
 Ведучі з мікрофонами підходять до глядачів і просять назвати відоме прислів’я, приказку про мову, навчання, і т.д. (Перед проведенням даного заходу рекомендується вивісити на дверях кабінетів школи прислів’я про мову для ознайомлення учнями.) Наприклад:
                        Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.
  Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.
  Рідна мова - не полова: її за вітром не розвієш.
  Більше діла — менше слів.
  Будь господарем своєму слову.
  Мовивши слово, треба бути йому паном.
  Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.
  Від красних слів язик не відсохне.
  Від солодких слів кислиці не посолодшають.
  Від меча рана загоїться, а від лихого слова — ніколи.
  Від теплого слова і лід розмерзається.
  Вода все сполоще, тільки злого слова ніколи.
  Впік мене тим словом, не треба й вогню.
  Гостре словечко коле сердечко.
  Де мало слів, там більше правди.
  Діла говорять голосніше, як слова.
  Де слова з ділом розходяться, там непорядки водяться.
  Добре слово краще, ніж готові гроші.
  Добрим словом мур проб'єш, а лихим і в двері не ввійдеш.
  За грубе слово не сердься, а на ласкаве не здавайся.
  З пісні слова не викидають і свого не вставляють.
  І від солодких слів буває гірко.
  Кого не б'є слово, тому й палиця не поможе.
  Коня керують уздами, а чоловіка — словами.
  Красне слово — золотий ключ.
  Лагідні слова роблять приятелів, а гострі слова — ворогів.
  Краще переконувати словами, як кулаками.
  М'які слова і камінь крушать.
  На ласкаве слово не кидайся, а за грубе не гнівайся.
  Не гріє мене кожух, лиш слово гріє й тішить.
  Не кидай слова на вітер.
  Не так то він діє, як тим словом сіє.
  Шабля ранить тіло, а слово — душу.

Учні із зали відповідають – при цьому Мова починає піднімати голову, випрямляється, але продовжує сидіти. (Ведучі можуть називати початок прислів’я, а учням пропонується завершити (все залежить від обізнаності глядачів)).   
 Маленький Шевченко:
-         Ось бачиш,  народу ти потрібна, без тебе ми не народ! Я тобі допоможу… (бере за руку Мову і піднімає з колін).
-         Допоможіть мені думи-сестриці…
 Починає звучати музика, на сцену виходять дівчата в українських костюмах. Звучить вірш «Українська мова» Володимира Самійленка, а дівчата під музику  обходять Мову по кругу – вона здивовано дивиться на них, і починають одягати Мову – у буси, вишиту камізельку, зачісують і закладають вінок з стрічками. Прибирають сцену, ставлять вишиті рушники, хліб, калину, портрет Шевченка Т. Г.  і т.д.
 Ведучий 1:
Діамант дорогий на дорозі лежав,
Тим великим шляхом люд усякий минав,
І ніхто не пізнав діаманта того.
Йшли багато людей і топтали його.
Але раз тим шляхом хтось чудовний ішов,
І в пилу на шляху діамант він найшов.
Камінець дорогий він одразу пізнав,
І додому приніс, і гарненько, як знав,
Обробив, обточив дивний той камінець
І уставив його у коштовний вінець.
Сталось диво тоді: камінець засіяв,
І промінням ясним всіх людей здивував,
І палючим огнем кольористо блищить,
І проміння його усім очі сліпить. 
Ведучий 2: 
Так в пилу на шляху наша мова була,
І мислива рука її з пилу взяла.
Полюбила її, обробила її,
Положила на ню усі сили свої,
І в народний вінець, як в оправу, ввела,
І, як зорю ясну, вище хмар піднесла.
І на злість ворогам засіяла вона,
Як алмаз дорогий, як та зоря ясна.
І сіятиме вік, поки сонце стоїть,
І лихим ворогам буде очі сліпить.
Хай же ті вороги поніміють скоріш,
Наша ж мова сія щогодини ясніш!
Хай коштовним добром вона буде у нас,
Щоб і сам здивувавсь у могилі Тарас,
Щоб, поглянувши сам на створіння своє,
Він побожно сказав: «Відкіля нам сіє?!»
Дівчата, прибравши Мову, розступаються і маленький Шевченко виводить Мову наперед.
 Під сценою проходять  Сестри із гостями, розмовляють сміються – і тут бачать на сцені Мову – і німіють, стають як вкопані. Сестри люті, злі, а гості здивовані.
 Мова: співає пісню «А я просто українка,  україночка».
 Гості:
-         Та це ж прекрасно!
-         Вона чудова!
-         (Цей народ унікальний, ми хочемо більше дізнатись про нього)
Сестри зі злістю тупають ногою і повертаюся та йдуть геть.
 Маленький Шевченко:  
Учітесь, читайте, 
І чужому научайтесь, 
Й свого не цурайтесь. 
Дівчина-дума:
Бо хто матір забуває, 
Того бог карає, 
Того діти цураються, 
В хату не пускають. 
Дівчина-дума:
Чужі люди проганяють, 
І немає злому 
На всій землі безконечній 
Веселого дому. 
Мова:
Обніміте ж, брати мої, 
Найменшого брата – 
Нехай мати усміхнеться, 
Заплакана мати. 
Дівчина-дума:
Благословить дітей своїх 
Твердими руками 
І діточок поцілує 
Вольними устами. 
І забудеться срамотня 
Давняя година, 
Дівчина-дума:
І оживе добра слава, 
Слава України, 
І світ ясний, невечерній 
Тихо засіяє… 
Маленький Шевченко:  
Обніміться ж, брати мої, 
Молю вас, благаю!
На сцену виходять всі учасники вистави і беруться за руки. Виконується  пісня «Українська – мова єднання»  

Всі разом вклоняються. 

3 коментарі:

  1. Проєкт "Віртуальна дошка" - це щось нове, незвідане для учителя і учнів. Ресурс захоплює з першого погляду. Відтепер постала можливість сперечатись, обмінюватись новими ідеями, враженнями, а ще - викладати фото, відео, - безпосередньо онлайн. Це дуже важливо, адже живе спілкування - те. чого не вистачає в сучасному суспільстві.

    ВідповістиВидалити