Критерії оцінювання

               Критерії оцінювання

результатів навчання здобувачів освіти  (5-9 класи НУШ)

відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти,

рекомендовані МОН (наказ №1093, від 02.08.2024)

 ГРОМАДЯНСЬКА ТА ІСТОРИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

 

Галузеві критерії

Бал

Група 1. Орієнтується в історичному часі та Просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ

Група 2. Працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту

Група 3. Виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію

1

Учень/учениця:

сприймає і розпізнає інформацію щодо історичного часу і простору, отриману від учителя (інших осіб); відповідає на прості запитання.

.

Учень/учениця:

сприймає і розпізнає інформацію історичного / суспільствознавчого змісту, отриману від учителя (інших осіб); відповідає на прості запитання за змістом почутого / прочитаного

Учень/учениця:

передає інформацію, намагається висловлювати свої думки, використовуючи короткі однотипні фрази; відповідає на прості запитання щодо України та спільноти, у якій живе.

2

Учень/учениця:

виконує прості навчальні дії з хронологією та історичною картою за наданим зразком із допомогою вчителя;

 

Учень/учениця:

відтворює незначну частину' інформації історичного / суспільствознавчого змісту, отриману від учителя або із запропонованих джерел; Знаходить у почутому/прочитаному часткові відповіді на прості запитання; використовує прості однотипні фрази.

Учень/учениця:

комунікує з іншими за потреби, використовує прості однотипні фрази; переповідає певні відомості щодо України та спільноти, у якій живе.

3

Учень/учениця:

відтворює частину інформації щодо історичного часу і простору, отриману від учителя або із запропонованих джерел; знаходить у почутому/прочитаному часткові відповіді на запитання;

виконує завдання/навчальні дії за наданим зразком із допомогою вчителя.

Учень/учениця:

відтворює частину історичної / суспільствознавчої Інформації, отриманої від учителя або із запропонованих джерел; знаходить у почутому/прочитаному часткові відповіді на запитання різного типу; висловлює свої думки простими фразами/ реченнями.

Учень/учениця:

спілкується з іншими у випадку, якщо БОНИ ініціюють комунікацію; відтворює відомості про Україну та спільноту, у якій живе; епізодично бере участь у груповій взаємодії, окремих колективних заходах

4

Учень/учениця:

відтворює за зразком основну інформацію щодо історичного часу і простору отриману із запропонованих джерел; виконує завдання /навчальні дії за зразком під керівництвом учителя; надає пояснення у межах запропонованої теми.

Учень/учениця:

відтворює за зразком основну

історичну/суспільствознавчу інформацію, отриману із запропонованих джерел; висловлює свої думки, використовуючи отриману інформацію; пояснює окремі поняття/терміни; використовує прості фрази/речення.

Учень/учениця:

підтримує спілкування в межах запропонованої теми; відтворює інформацію про Україну та спільноти, в яких живе, за зразком; долучається до роботи в групі, виконує призначені обов'язки, бере участь в окремих колективних заходах за пропозицією вчителя.

5

Учень/учениця:

застосовує частково основну інформацію щодо історичного часу і простору, отриману від учителя або із запропонованих джерел, для виконання навчальних завдань; знаходить у почутому/прочитаному відповіді на прості запитання; може пояснити основні поняття / явища /навчальні дії; виконує навчальні дії за запропонованим алгоритмом, за потреби звертаючись по допомогу; визначає причини та наслідки подій з допомогою вчителя.

Учень/учениця:

застосовує частково основну історичну / суспільствознавчу інформацію, отриману від учителя або Із запропонованих джерел для виконання навчальних завдань; знаходить у почутому/прочитаному відповіді на прості запитання; пояснює основні поняття, називає історичні / суспільні явища і процеси.

Учень/учениця:

спілкується з іншими за власної ініціативи; характеризує свою приналежність до України та спільноти, у яких живе; виконує завдання в групі відповідно до своєї ролі, бере участь в окремих колективних заходах, проектах за пропозицією інших.

6

Учень/учениця:

застосовує інформацію щодо історичного часу і простору, отриману від учителя або із запропонованих джерел для виконання навчальних завдань; пояснює основні поняття, наводить прості приклади; виконує навчальні дії з хронологією і картами різних типів за запропонованим алгоритмом самостійно.

Учень/учениця:

застосовує історичну / суспільствознавчу інформацію, отриману від учителя або із запропонованих джерел для виконання навчальних завдань; розуміє і пояснює основні поняття, явища і процеси та ілюструє простими прикладами, пояснює навчальні дії з інформацією.

Учень/учениця:

долучається до обговорення змодельованих ситуацій та / або суспільно значущих проблем; характеризує свою приналежність до України та спільноти, у яких живе; виконує спільне завдання в групі відповідно до визначених обов’язків та своєї ролі, розпізнає проблемні ситуації’ та висловлює припущення щодо розв’язання їх з допомогою вчителя, бере участь в колективних заходах, проектах.

7

Учень/учениця:

знаходить на карті та в документі потрібну інформацію щодо історичного часу і простору для виконання навчальних завдань; відповідає на окремі запитання за опрацьованою інформацією; перетворює один вид інформації в інший за зразком; розпізнає проблемні ситуації і висловлює припущення щодо розв’язання 'їх із допомогою вчителя; наводить окремі аргументи й приклади на підтвердження висловленої думки; виконує репродуктивні й частково-пошукові види навчальної діяльності за запропонованим алгоритмом.

 

Учень/учениця:

знаходить у запропонованих історичних / суспільствознавчих джерелах потрібну Інформацію для виконання навчальних завдань; відповідає на окремі запитання за опрацьованою інформацією; перетворює один вид інформації в інший за зразком; наводить окремі аргументи й приклади на підтвердження висловленої думки.

Учень/учениця:

конструктивно обговорює змодельовані ситуації та/або суспільно значущі проблеми; розпізнає проблемні ситуації' в спільноті, у якій живе, класі, школі, висловлює окремі пропозиції щодо способів розв’язання суспільно значущих проблем, спираючись на ідеї інших; конструктивно співпрацює в групі, виконуючи різні ролі, висловлює окремі ідеї щодо проєктів і заходів у школі, класі з опосередкованою допомогою вчителя.

8

Учепь/учениця;

аналізує інформацію щодо історичного часу і простору, отриману з обраних джерел; групує інформацію з різних джерел за заданою ознакою; вирізняє проблемні ситуації та розв'язує їх відомими способами з опосередкованою допомогою вчителя; виконує окремі пошукові, дослідницькі та/або творчі навчальні дії, зіставляє, порівнює та пояснює опрацьовану інформацію, відповідає на запитання і ставить запитання щодо неї; перетворює один вид інформації в інший; наводить певні аргументи.

Учень/учениця:

аналізує історичну/суспільствознавчу інформацію, отриману з обраних джерел, групує її за заданою ознакою; вирізняє проблемні ситуації в минулому й сьогоденні в різних видах джерел; перетворює один вид інформації в інший; наводить певні аргументи, приклади на підтвердження висловленої думки / позиції; виконує окремі пошукові, дослідницькі та/або творчі навчальні дії, розв’язує проблемні ситуації за алгоритмом, відомими / запропонованими способами.

Учень/учениця:

конструктивно обговорює змодельовані ситуації та/або суспільно значущі проблеми, надає підтримку іншим через поставлені запитання; комунікує з приводу вирішення проблемних ситуацій у різних спільнотах, висловлює пропозиції щодо способів їх розв’язання; висловлює ідеї щодо проектів і заходів у школі, класі з опосередкованою допомогою інших осіб; активно співпрацює з іншими, при їх реалізації.

9

Учень/учениця:

аналізує інформацію щодо історичного часу і простору, отриману з різних джерел; вирізняє проблемні ситуації; добирає прийнятний із запропонованих спосіб для її унаочнення й візуалІзації; наводить аргументи та доречні приклади щодо висловленої думки; виконує пошукові (дослідницькі) та творчі завдання за допомогою різних джерел; розв’язує проблемні ситуації засвоєними раніше способами, пропонує нові способи розв’язання з опосередкованою допомогою вчителя.

Учень /учениця:

аналізує історичну/суспільствознавчу інформацію, отриману з різних джерел; вирізняє проблемні ситуації в минулому й сьогоденні, добирає прийнятний із запропонованих спосіб для 'їх унаочнення й візуалІзації; розв’язує проблемні ситуації історичного / суспільного змісту засвоєними раніше способами, пропонує нові способи розв’язання з опосередкованою допомогою вчителя; наводить аргументи та доречні приклади щодо висловленої думки / позиції; виконує пошукові (дослідницькі) та творчі завдання.

 

Учень/учениця:

ініціює спілкування щодо змодельованої ситуації та/або суспільно значущої проблеми, надає інформацію і наводить аргументи; описує проблемні ситуації у різних спільнотах засвоєними раніше способами, пропонує нові способи розв’язання з опосередкованою допомогою інших; активно співпрацює в групі, визначає свої завдання, висловлює окремі ідеї для заходів і проектів.

10

Учень/учениця:

виокремлює й аналізує сутнісну інформацію щодо історичного часу і простору, отриману із різних самостійно вибраних джерел; застосовує здобуті знання й практичні вміння в різних навчальних ситуаціях; здійснює різні види діяльності, пропонує кілька способів розв’язання проблемної ситуації самостійно, у парі або групі.

Учень/учениця:

виокремлює й аналізує сутнісну історичну/суспільствознавчу інформацію, отриману із різних самостійно вибраних джерел; оцінює її за заданими критеріями; встановлює логічні зв’язки між історичними і суспільними подіями, явищами, процесами; за самостійно визначеними критеріями вирізняє проблемні ситуації в минулому й сьогоденні, пропонує кілька способів їх розв’язання; застосовує здобуті знання й практичні вміння в різних навчальних ситуаціях.

Учень/учениця:

розвиває ідеї/думки учасників спілкування щодо змодельованої ситуації та/або суспільно значущої проблеми, розглядаючи різні сторони проблеми, підтримує інших та залучає їх до взаємодії; висловлює нові ідеї/пропозиції щодо способів розв’язання суспільно значущих проблем; виконує / бере на себе різні ролі під час групової взаємодії та реалізації проектів; пропонує ідеї для проєктів і заходів.

11

Учень/учениця:

узагальнює інформацію щодо історичного часу і простору, отриману з різних джерел, оцінює її за визначеними критеріями; знаходить інформацію й аналізує її; висловлює власну позицію, аргументує її, робить висновки; виявляє причиново-наслідкові зв’язки між історичними та суспільно значущими подіями, явищами, процесами та визначає взаємопов’язані та взаємозалежні події, явища, процеси в житті суспільства; застосовує здобуті знання й практичні вміння в нестандартних ситуаціях; здійснює різні види діяльності, аналізує власні навчальні дії самостійно, у парі або групі.

Учень/учениця:

знаходить й аналізує сутнісну

історичну/суспільствознавчу, отриману із різних джерел; формулює виявлені проблеми в минулому й сьогоденні, оцінює історичну / суспільну інформацію за самостійно обраними критеріями; характеризує логічні зв’язки між подіями, явищами, процесами; застосовує здобуті знання й практичні вміння в навчальних стандартних і нестандартних ситуаціях.

Учень/учениця:

моделює ситуації та/або пропонує суспільно значущі теми для обговорення, виступає посередником у спілкуванні; ініціює пропозиції, пропонує варіанти для розв'язання суспільно значущих проблем; ініціює співпрацю та залучає інших до реалізації заходів та проєктів.

12

Учень/учениця:

застосовує здобуті знання й практичні вміння щодо історичного часу і простору, усвідомлює ризики і прогнозує наслідки; здійснює різні види діяльності самостійно, в парі або групі;

аналізує власні навчальні дії, планує свій подальший навчальний поступ; розкриває взаємозв’язки та .тяглість суспільного розвитку.

Учень/учениця:

відбирає й аналізує сутнісну

історичну/суспільствознавчу інформацію, отриману із різних самостійно вибраних джерел; формулює й зіставляє виявлені проблеми в минулому й сьогоденні, оцінює інформацію за самостійно обраними : алгоригмом/критеріями; встановлює причиново- наслідковий зв'язок між історичними / суспільними подіями, явищами, процесами; застосовує здобуті знання й практичні вміння, усвідомлює ризики і прогнозує наслідки.

Учень/учениця:

модерує обговорення суспільно значущих тем; пропонує альтернативні варіанти для розв'язання суспільно значущих проблем, оцінює їх; ініціює, планує та організує співпрацю, залучає інших до реалізації заходів та проектів, оцінює результати.


Загальні критерії

оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з історії


Рівні навчальних досягнень

Бали

Орієнтовні вимоги навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1

Учень (учениця)   називає одну-дві події, дати,  історичні постаті чи історико-географічні об’єкти

 

2

Учень (учениця) називає декілька подій,  дат,  історичних постатей або  історико-географічних об’єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так - ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії

 

3

Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; впізнати її  за описом; співвіднести рік зі століттям, століття -  з тисячоліттям ;  має загальне уявлення про історичну карту

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми,  пояснюючи історичні терміни, подані у тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати;  показуючи на  карті історико-географічний об’єкт

 

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати;  показувати на історичній карті основні   місця подій

 

6

Учень (учениця)  самостійно  відтворює  фактичний  матеріал теми, давати стислу характеристику історичній постаті,  встановлювати послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя  наочними та текстовими джерелами історичної інформації

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) послідовно і логічно  відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ та процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні  документи як джерело знань

 

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає  причинно-наслідкові зв’язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичних об’єктів, використовуючи легенду карти

 

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює  окремі факти і формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами;  дає порівняльну  характеристику  історичних явищ,  самостійно  встановлює причинно-наслідкові зв’язки;  синхронізує події у межах курсу,  аналізує зміст історичної карти

ІV. Високий

10

Учень (учениця) використовує набуті знання  для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів;  співставляє і систематизує  дані історичних карт; синхронізує події  вітчизняної та всесвітньої історії

 

11

Учень (учениця) володіє глибокими  знаннями, може  вільно та аргументовано висловлювати  власні судження,  співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії 

 

12

Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них;  уміє виокремити проблему і визначити шляхи її розв’язання;  користується джерелами інформації, аналізує та узагальнює її


   Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із правознавства

Рівні навчальних досягнень

Бали

Орієнтовні вимоги навчальних досягнень учнів

І. Початковий

 

 1

 

 

Учень (учениця)  усно в загальних рисах  відтворює один-два юридичні терміни окремої теми

 

2

 

 

 Учень (учениця)   на рівні «так—ні» усно відтворює кілька термінів,  вибирає правильний варіант відповіді із двох запропонованих

 

3

 

 

Учень (учениця)  одним простим реченням передає зміст  частини  теми, знаходить відповідь на закрите запитання у тексті підручника

ІІ. Середній

 

4

 

 

 

Учень (учениця)  відповідає  на окреме питання  за допомогою вчителя,  репродуктивно  відтворює частину навчального матеріалу теми одним – двома простими реченнями, формулює  визначення юридичного поняття

5

 

 

 

Учень (учениця) відтворює окрему частину основного змісту навчальної теми, відповідаючи на запитання вчителя,    визначає одну-дві  окремі ознаки правових понять

 

6

 

 

Учень (учениця) у цілому   відтворює  частину навчального матеріалу теми, у цілому правильно використовує окремі  юридичні терміни аналізує  прості юридичні ситуації,  розв’язує тестові завдання  першого рівня; може користуватись за допомогою вчителя  (зразок, пам’ятка) окремими положеннями нормативних актів

ІII. Достатній

7

Учень (учениця)  самостійно відтворює окрему частину  теми, застосовуючи мінімальну юридичну термінологію,  дати визначення  понять, аналізує зміст правових документів за простим планом, розв’язує елементарні  юридичні задачі   за допомогою вчителя, знаходить окремі правові  норми в тексті нормативних актів

 

8

Учень  (учениця) в основному володіє навчальним 
матеріалом і використовує знання
за аналогією; може зіставляти, узагальнювати,   інформацію за допомогою учителя; складати прості таблиці, схеми, аналізувати положення  нормативно-правового  акту за допомогою вчителя

 

9

Учень (учениця) оперує вивченим матеріалом на рівні теми, може самостійно його відтворювати, аналізувати положення нормативно-правових актів,  підтверджувати одним – двома аргументами висловлене ним судження щодо правового явища; самостійно розв’язувати юридичні задачі середнього рівня складності

 

IV. Високий

10

Учень (учениця) вільно викладає правові питання, застосовуючи необхідну юридичну термінологію; вирішувати за допомогою вчителя тестові завдання вищого рівня; самостійно складати таблиці,  структурно-логічні схеми з правових питань, аналізувати правові ситуації, дати відгук (рецензію) на відповідь іншого учня

 

11

Учень (учениця) володіє глибокими  знаннями, може  вільно висловлювати  власні судження та аргументує їх, самостійно користується окремими джерелами права; може підготувати повідомлення з юридичної тематики;  самостійно вирішує тестові  завдання вищого рівня та певні правові ситуації, може використовувати інформацію з додаткової літератури (використання додаткової літератури не є обов’язковою вимогою) 

 

12

Учень  (учениця) ґрунтовно викладає правові питання,  висловлює власну позицію і переконливо її аргументує; самостійно знаходить, оцінює та використовує джерела юридичної інформації, зокрема наочні, вміє узагальнити вивчений матеріал, використовує набуті знання і вміння в практичній урочній діяльності (участь в дискусіях, засіданнях «круглих столів» тощо); може самостійно вирішувати   юридичні задачі, застосовуючи правові знання

           




Критерії оцінювання навчальних досягнень    

             здобувачів освіти за усне повідомлення

Рівні

навчальних

досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

 

Початковий

1

Учень(учениця)називаєодну-двіподії,дати

2

Учень(учениця)вибираєправильнийваріантвідповідінарівні«так-ні»; маєзагальне уявленняпро лічбучасувісторії

3

Учень(учениця)двома-трьомапростимиреченнямирозповістипроісторичнуподію чи постать; упізнати їїза описом

 

 

Середній

4

Учень(учениця)репродуктивновідтворюєневеликучастину

навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані втекстіпідручника

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний змістнавчальноїтеми,визначатиокреміознакиісторичнихпонять

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми,установлюватипослідовність подій

 

 

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріалтеми, характеризує події (причини, наслідки, значення), використовуєісторичнідокументиякджерело знань

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знаннязааналогією,аналізуєописаніісторичніфакти,порівнюєоднорідні

історичніявища,визначаєпричинно-наслідковізв'язкиміжними

9

Учень (учениця) узагальнює окремі факти та формулює нескладнівисновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльнухарактеристикуісторичних явищ

 

 

Високий

10

Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення новоїнавчальноїпроблеми;робитьаргументованівисновки,синхронізуєподії вітчизняної тавсесвітньоїісторії

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно тааргументовановисловлювативласнісудження,співвідносити

історичніпроцесизперіодомнаосновінаукової періодизаціїісторії

12

Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійнохарактеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них;уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання;користуєтьсяджереламиінформації,аналізуєтаузагальнюєїї


Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу з історичною картою

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

 

Початковий

1

Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт, але невизначаєйого положенняна карті

2

Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт, але визначаєйогоположеннянакартіневірно

3

Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт, але визначаєйогомежіна карті невірно.

 

Середній

4

Учень (учениця), показуючи на карті історико-географічний об'єкт,називає одну-дві основні дати, повязані з історичною подією(битвааборікзаснування)

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює на історичній картіосновнімісцяподій,характеризуєїхза допомогоювчителя.

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми,установлюєпослідовністьподійнаісторичній карті.

 

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріалтеми,«читає»історичні картиза допомогоюїхлегенди; оперуєна

історичнійкарті умовнимипоначками.

8

Учень (учениця) налізує використані ним історичні факти подій, яківідображені на карті, дає словесний опис історичних об'єктів,використовуючилегендукарти.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, дає порівняльнухарактеристикуісторичнимподіям,аналізуєзмістісторичної карти.

 

Високий

10

Учень (учениця) виявляє розуміння історичних процесів відповідноїісторичної карти; співставляє й систематизує дані історичної події накарті; робить аргументовані висновки.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями історичних подій, яківідображені на карті, може вільно та аргументовано висловлювативласнісудження.

12

Учень(учениця)системноволодієнавчальнимматеріалом

відповідної історичноїкарти; самостійно характеризує її історичніподії,виявляєособиступозиціющодо розташуваннякордонів,меж

історичнихподій;синхронізуєподіївітчизняноїтавсесвітньоїісторії.


Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу з історичним документом

Рівні

навчальних

досягнень

Бали

Критеріїнавчальнихдосягненьучнів

 

Початковий

1

Учень (учениця) може відтворити даний документ у виглядічитання.

2

Учень(учениця)вибираєправильнийваріантвідповідінарівні

«так-ні».

3

Учень (учениця) може впізнати за описом у документі історичнуподію чи постать.

 

Середній

4

Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповідаєпроісторичнуподіючи постать.

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя аналізує основний змістдокументу,називаєосновні датиіподії здокументу.

6

Учень(учениця)самостійнодаватистислухарактеристику

історичному документу, зʼясовує походження документу та йогоавтора.

 

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно характеризує інформаціюдокументу,пояснюєдокументза змістоміформою.

8

Учень (учениця) дає правильне визначення історичних понять абоявищвподаномудокументі,аналізуєописані історичніфакти.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнюєокреміфактитаформулюєнескладнівисновки,обґрунтовуючиїхконкретнимифактами;даєпорівняльнухарактеристику

історичнихявищ.

 

Високий

10

Учень (учениця) виявляє розуміння історичних процесів,зазначенихудокументі;робитьаргументованівисновки,

спираючись на широку джерельну базу; самостійно встановлюєпричинно-наслідкові зв'язки.

11

Учень(учениця)володієглибокимизнаннями,можевільнота

аргументовано висловлювати власні судження стосовно подій чифактів, зазначених у документі, співвідносити історичні процеси зперіодомна основі науковоїперіодизаціїісторії.

12

Учень(учениця)системноволодієнавчальнимматеріалом;

самостійно характеризує історичні явища, зазначені у документі,виявляєособиступозиціющодоних;умієвиокремитипроблемуйвизначитишляхи їїрозв'язання.


Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу із складання історичного портрету

 

Рівні

навчальних

досягнень

Бали

Критеріїнавчальнихдосягненьучнів

 Початковий

1

Учень(учениця)називаєісторичнупостать.

2

Учень (учениця) правильно відносить постать до відповідноїісторичної епохи.

3

Учень (учениця) орієнтується в послідовності складанняхарактеристикиісторичного портретудіяча.

Середній

4

Учень (учениця) з допомогою вчителя двома-трьома простимиреченнямиможе розповістипро історичнупостать.

5

Учень (учениця)стисло відтворює основний зміст біографії відомоїлюдини за допомогою підручника, може визначати основні дати їїжиттята діяльності.

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріалбіографії,даєстислухарактеристикуісторичній постаті.

 Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює матеріал,характеризує подіїз життя історичної постаті (причини, наслідки,значення).

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовуєзнаннязааналогією,аналізуєописаніісторичніфакти,порівнює

історичніявища,яківпливалинадіяльністьаботворчістьісторичноїпостаті.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окреміфакти та формулює нескладні висновки, щодо діяльносі людини,обґрунтовуючиїх конкретними фактами.

 Високий

10

Учень (учениця) самостійно встановлює особисті риси та якостіхарактеру історичної постаті,використовує аргументовану критикущодо особи,спираючисьна широкуджерельнубазу.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннямибіографії даної постаті,можевільнотааргументовановисловлювати власні судження,

співвідносити історичні процеси з періодом її діяльності, аботворчості.

12

Учень(учениця)системноволодієнавчальнимматеріалом;

самостійно характеризує наслідки діяльності даної постаті, виявляєособисту позицію щодо неї. Самостійно проводить історичні, науковідослідження.


                                  Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу із перевірки знань за тему

 

Рівні

Бали

Критеріїнавчальнихдосягненьучнів

 

Початковий

1

Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чиісторико-географічніоб'єкти

2

Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей абоісторико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповідінарівні «так-ні»; маєзагальнеуявленняпролічбучасувісторії

3

Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти проісторичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зістоліттям,століття-зтисячоліттям; маєзагальнеуявленняпро

історичнукарту

 

Середній

4

Учень(учениця)репродуктивновідтворюєневеликучастину

навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані втексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи накартіісторико-географічний об'єкт

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний змістнавчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять,називати основні дати; показувати на історичній карті основні місцяподій

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми,даватистислухарактеристикуісторичнійпостаті,установлювати

послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочнимитатекстовими джереламиісторичноїінформації

 

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріалтеми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події(причини,наслідки,значення),виокремлюєдеякі ознакиявищі

процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди;використовуєісторичнідокументиякджерелознань

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовуєзнання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять,аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичніявища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлюєсинхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичнихоб'єктів,використовуючилегендукарти

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окреміфакти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їхконкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичнихявищ,самостійновстановлюєпричинно-наслідковізв'язки;

синхронізуєподії вмежахкурсу,аналізуєзмістісторичноїкарти

 

Високий

10

Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення новоїнавчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робитьаргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу;рецензує відповіді учнів; співставляє й систематизує дані історичнихкарт;синхронізуєподії вітчизняної тавсесвітньоїісторії

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно тааргументовановисловлювативласнісудження,співвідносити

історичніпроцесизперіодомнаосновінаукової періодизаціїісторії

12

Учень(учениця)системноволодієнавчальнимматеріалом;

самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позиціющодоних; умієвиокремитипроблемуйвизначитишляхиїї

розв'язання;користуєтьсяджереламиінформації,аналізуєтаузагальнюєїх.


Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу з хронології подій

 

Рівні

навчальних

досягнень

Бали

Критеріїнавчальнихдосягненьучнів

 

Початковий

1

Учень(учениця)називаєодну-двідати.

2

Учень (учениця) називає декілька дат, має загальне уявлення пролічбучасувісторії.

3

Учень (учениця) може співвіднести рік зі століттям, століття - зтисячоліттям.

 

Середній

4

Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частинунавчальногоматеріалутеми,називаючиодну-двіосновнідати.

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний змістнавчальноїтеми, називаєосновні дати.

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми,установлюєпослідовністьокремих  подій.

 

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріалтеми,виокремлюєдеякі ознаки явищ іпроцесів.

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовуєзнаннязааналогією,порівнюєоднорідніісторичніявища,визначаєпричинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронністьподій умежах теми.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окреміфакти та формулює нескладні висновки, синхронізує події в межахкурсу.

 

Високий

10

Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення новоїнавчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робитьаргументовані висновки, синхронізує події вітчизняної та всесвітньоїісторії.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно тааргументовановисловлювативласнісудження,співвідносити

історичніпроцесизперіодомнаосновінауковоїперіодизаціїісторії.

12

Учень(учениця)системноволодієнавчальнимматеріалом;

самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позиціющодоних; умієвиокремитипроблемуйвизначитишляхиїї

розв'язання.


                                   Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу з написання есе

 

Рівні

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

 

Початковий

1

Побудува есе не відповідає запропонованій темі; не наведено жодногоісторичногоаргументу.

2

Учень (учениця) в роботі називає історичні висловлення, якіхарактеризуються фрагментарністю, думки викладаються наелементарномурівні.

3

Учень(учениця)виконуєроботучастково,есе відповідає

запропонованій темі, аленаведені історичні аргументи не випливаютьз нього;приклади подій не є доречними, висновок сформульованонечітко,або не вірно.

Середній

4

Учень (учениця) порушує послідовності побудови твору, має обсягроботименшеполовинивіднорми,висновоклишечастково

відповідаєтеміабонепов’язанийзісторичнимиаргументами.

5

Учень (учениця) не повністю розкриває історичну тематику, наведеноодиністоричнийфакт абоподія,нечіткорозрізняєтьсяосновната

другорядна історична інформація, висновок лише частково відповідаєтемі есе, учень з допомогою вчителя відтворює основний зміст теми,аборобота списана зінтернетуієплагіатом.

6

Учень (учениця) самостійно рокриває фактичний матеріал теми, есесприймаєтьсяякціліснийтвір,ідеязрозуміла,аленечітка,надає

стислу характеристику історичній постаті, послідовність подій,висновоклише часткововідповідаєтемі.

 

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює матеріал темизв’язний з елементами самостійних суджень в тексті, формулює чіткоідею, яка відповідає запропонованій темі, наводитьодин-два доречніаргумент(причини,наслідки,значення),використовуєісторичні

документи як джерело знань висновок відповідає запропонованій теміхарактеризуєподії.

8

Учень (учениця) самостійно будує достатньо повне, осмисленевисловлення, загалом ґрунтовно висвітлює тему, формулює тезу, щовідповідає запропонованій темі, наводить один доречний аргумент,прикладне конкретизований,висновок відповідаєтемі.

9

Учень (учениця) будує послідовний, повний, логічно викладенийтекст, оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти таформулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретнимифактами,встановлюєпричинно-наслідковізв'язки, синхронізує  історичніподії вмежахкурсу.

 

Високий

10

Учень (учениця) будує послідовний, повний текст, ураховуєкомунікативне завдання, аргументує різні погляди на проблему,використовуєзнаннязісторіїдлявирішенняновоїнавчальної

проблеми, наводить приклади, виявляє розуміння історичних процесів,робитьаргументованівисновки, спираючисьнаджерельнубазу.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, аргументовано, чітковисловлюєвласнудумку,зіставляєїїздумкамиінших,умієпов’язатиобговорюванийпредметізвласним життєвимдосвідом,може

співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії.

12

Учень(учениця)створюєяскраве,оригінальнезадумкоюта

оформленням висловлення відповідно до історичної тематики, повно,вичерпно висвітлює тему, вправно формулює ідею, аналізуючи різніпогляди, самостійно характеризує історичні явища, виявляє особиступозицію щодо них, уміє виокремити проблему й визначити шляхи їїрозв'язання,користуєтьсяісторичнимиджерелами,аналізуєта

узагальнюєїх.


                             Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу із створення презентацій

Рівні

Бали

Критеріїнавчальнихдосягненьучнів

 

Початковий

1

Учень (учениця) використав матеріали, що не мають безпосередньговідношеннядо теми.

2

Ученем (ученицею) тема не розкрита, відсутні аспекти теми, єпорушеннялогічного викладення.

3

Учень (учениця) використалині як матеріали, що мають відношеннядотеми,такі ті, щонемаютьвідношеннядотеми,тема нерозкрита.

 

Середній

4

Учень (учениця) відтворює невелику частину навчального матеріалутеми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті презентації, темарозкритачастково,єнаявністьорфографічнихтатехнічнихпомилок.

5

Учень(учениця)робота,невідрізняєтьсяавторською

індивідуальністю, процес розв’язання історичної теми неповний інеточний, використані як матеріали, що мають відношення до теми,такі ті,щоне маютьвідношеннядотеми,робота списана,або

скопійованазінтернету.

6

Учень (учениця) демонструє точне розуміння завдання, але викладеніаспекти теми частково, установлювати послідовність подій, стилю воформленніне дотримано, не використані можливості комп’ютерноїанімації, доповідачі допускають не грубі мовленеві помилки під часвиступу, незначно порушують регламент, частково утримують увагуаудиторії.

 

Достатній

7

Учень(учениця)повно,логічнорозкриваєтемуіголовніаспектитеми презентації, наявні не грубі помилки з точки зору орфографії тастилю, нераціонально використані можливості комп’ютерної анімації,доповідачіграмотновикладаютьматеріал,протенепоказують

достатньоглибокихзнань.

8

Учень (учениця) демонструє точне розуміння завдання, грамотнаробота з точки зору орфографії, але наявність невідповідності вкольоровій гамі, раціонально використані можливості комп’ютерноїанімації, доповідачі допускають не грубі мовленеві помилки під часвиступу,незначнопорушуютьрегламент,частковоутримуютьувагуаудиторії.

9

Учень(учениця)оперуєнавчальнимматеріалом,самостійно

встановлює причинно-наслідкові зв'язки, використані матеріали, щомають відношення до теми, грамотна робота має витриманий єдинийстиль, кольорова гама, раціонально використані можливостікомп’ютерної анімації,вроботі наявніавторськізнахідки.

 

Високий

10

Учень (учениця) раціонально використав можливості комп’ютерноїанімації,витримавєдинийстиль.Прослідковуєтьсяповна

самостійність під час виконання роботи. Під час захистувпевненотримаєтьсяпередаудиторією,володієкультурою мовлення,

дотримується регламенту, утримує увагу аудиторії, рецензує відповідіучнів.

11

Учень(учениця)володієглибокимизнаннями,можевільнота

аргументовано висловлювати власні судження, доповідач демонструєерудицію,відображаєміжпредметнізв’язки,можеспіввідносити

історичніпроцесизперіодомнаосновінауковоїперіодизаціїісторії.

12

Робота унікальна, містить велику кількість оригінальних,винахідницьких прийомів, доповідач прагне досягти високихрезультатів,готовийдодискусії.

 

                             Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу із виконання проєктів

Рівні

Бали

Критеріїнавчальнихдосягненьучнів

 

Початковий

1

Учень (учениця) використав матеріали, що не мають безпосередньговідношеннядо теми.

2

Ученем (ученицею) тема не розкрита, відсутні аспекти теми, єпорушеннялогічного викладення.

3

Учень (учениця) використали як матеріали, що мають відношеннядотеми,такі ті, щонемаютьвідношеннядотеми,тема проєкту нерозкрита.

 

Середній

4

Учень (учениця) відтворює невелику частину навчального матеріалутеми, пояснюючи історичні терміни, подані в проєкті, темарозкритачастково,єнаявністьорфографічнихтатехнічнихпомилок.

5

Учень(учениця)робота,з порушенням академічної доброчесності, процес розв’язання історичної теми неповний інеточний, використані як матеріали, що мають відношення до теми,такі ті,щоне маютьвідношеннядотеми,робота списана,або перекопійованазінтернету.

6

Учень (учениця) демонструє точне розуміння завдання, але викладеніаспекти теми частково, установлювати послідовність подій, стилю воформленніне дотримано, не використані можливості комп’ютерноїанімації, доповідачі допускають не грубі мовленнєві помилки під часпрезентації проєкту, незначно порушують регламент, частково утримують увагуаудиторії.

 

Достатній

7

Учень(учениця)повно,логічнорозкриваєтемуіголовніаспектитеми презентації, наявні не грубі помилки з точки зору орфографії тастилю, нераціонально використані можливості комп’ютерної анімації,доповідачіграмотновикладаютьматеріал,протенепоказують

достатньоглибокихзнань.

8

Учень (учениця) демонструє точне розуміння завдання, грамотнаробота з точки зору орфографії, але наявність невідповідності вкольоровій гамі, раціонально використані можливості комп’ютерноїанімації, доповідачі допускають не грубі мовленнєві помилки під часвиступу,незначнопорушуютьрегламент,частковоутримуютьувагуаудиторії.

9

Учень(учениця)оперуєнавчальнимматеріалом,самостійно

встановлює причинно-наслідкові зв'язки, використані матеріали, щомають відношення до теми, грамотна робота має витриманий єдинийстиль, кольорова гама, раціонально використані можливостікомп’ютерної анімації,вроботі наявніавторськізнахідки.

 

Високий

10

Учень (учениця) раціонально використав можливості комп’ютерноїанімації,витримавєдинийстиль.Проєкт має ознаки завершеності.

Під час захистувпевненотримаєтьсяпередаудиторією,володієкультурою мовлення,дотримується регламенту, утримує увагу аудиторії, рецензує відповідіучнів.

11

Учень(учениця)володієглибокимизнаннями,можевільнота

аргументовано висловлювати власні судження, доповідач демонструєерудицію,відображаєміжпредметнізв’язки,можеспіввідносити

історичніпроцесизперіодомнаосновінауковоїперіодизаціїісторії., здійснює довершену самооцінку власної діяльності

12

Робота унікальна, містить велику кількість оригінальних,винахідницьких прийомів, доповідач прагне досягти високихрезультатів,готовийдодискусії.


Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу із виконання домашніх завдань

Рівні

Бали

Критеріїнавчальнихдосягненьучнів

 

Початковий

1

Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чиісторико-географічніоб'єкти

2

Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей абоісторико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповідінарівні «так-ні»; маєзагальнеуявленняпролічбучасувісторії

3

Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти проісторичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зістоліттям,століття-зтисячоліттям; маєзагальне уявленняпро

історичнукарту

 

Середній

4

Учень(учениця)репродуктивновідтворюєневеликучастину

навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані втексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи накартіісторико-географічний об'єкт

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний змістнавчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять,називати основні дати; показувати на історичній карті основні місцяподій

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми,даватистислухарактеристикуісторичнійпостаті,установлювати

послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочнимитатекстовими джереламиісторичноїінформації

 

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріалтеми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події(причини,наслідки,значення),виокремлюєдеякі ознакиявищі

процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди;використовуєісторичнідокументиякджерелознань

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовуєзнання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять,аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичніявища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлюєсинхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичнихоб'єктів,використовуючилегендукарти

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окреміфакти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їхконкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичнихявищ,самостійновстановлюєпричинно-наслідковізв'язки;

синхронізуєподії вмежахкурсу,аналізуєзмістісторичноїкарти

 

Високий

10

Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення новоїнавчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робитьаргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу;рецензує відповіді учнів; співставляє й систематизує дані історичнихкарт;синхронізуєподії вітчизняної тавсесвітньоїісторії

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно тааргументовановисловлювативласнісудження,співвідносити

історичніпроцесизперіодомнаосновінаукової періодизаціїісторії

12

Учень(учениця)системноволодієнавчальнимматеріалом;

самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позиціющодоних; умієвиокремитипроблемуйвизначитишляхиїї

розв'язання;користуєтьсяджереламиінформації,аналізуєтаузагальнюєїї


Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу в групах, або парах

Рівні

Бали

Критеріїнавчальнихдосягненьучнів

 

Початковий

1

Учень (учениця) використали матеріали, що не мають безпосередньговідношеннядо теми, робота групинесамостійна.

2

Учень(учениця)використаніматеріали,щонемають

безпосереднього відношення до теми, зібрана інформація неаналізується.

3

Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти проісторичну подію чи постать,немає аргументів по головним позиціям,повнепорушеннялогіки,непредставленірезультатидослідження.

 

Середній

4

Учень(учениця)відтворюютьневеликучастинунавчального

матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, відсутність логіки тапослідовності увиступі.

5

Учень (учениця) використовують як матеріали, що мають відношеннядо теми, так і ті, що не мають відношення до теми,можуть визначатиокреміознакиісторичнихпонять,називатиосновні дати,роботагрупинесамостійна,списана,абоскопійованазінтернету.

6

Учень (учениця) відтворюють фактичний матеріал теми, даютьстислухарактеристикуісторичнійпостаті, установлювати

послідовність подій, декілька членів групи відповідали за роботу всієїгрупи.

 

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворюють навчальнийматеріалтеми,виявляєрозумінняісторичноїтермінології,

характеризує події (причини, наслідки, значення), стандартна робота,не відрізняється авторською індивідуальністю, доповідачі допускаютьне грубі мовленеві помилки під час виступу, незначно порушуютьрегламент,частково утримують увагуаудиторії.

8

Учень (учениця) володіють навчальним матеріалом і використовуютьзнання за аналогією, дають правильне визначення історичних понять,аналізують описані історичні факти, встановлюють синхронністьподій у межах теми, доповідачі грамотно викладають матеріал, протенепоказують достатньоглибоких знань.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, робота демонструєточне розуміння завдання, обґрунтовуючи їх конкретними фактами, дають порівняльну характеристику історичних явищ,самостійно встановлюють причинно-наслідкові зв'язки, чітко спланована роботагрупи, в роботі наявні авторські знахідки, робота над матеріалом рівномірно розподілена між більшістю членівгрупи.

Високий

10

Учень (учениця) використовують набуті знання для вирішення новоїнавчальної проблеми,чіткоспланованароботагрупивиявляє

розуміння історичних процесів,повна самостійність під часвиконання роботи, спираючись на широку джерельну базу, групарецензує відповіді інших учнів, аргументованість основних позицій,композиція доповіді логічна, повнота представлених в доповіді результатів роботи.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно тааргументовановисловлювативласнісудження, доповідачі

демонструють ерудицію, відображають міжпредметні зв’язки, можутьспіввідносити історичні процеси з періодом на основі науковоїперіодизації історії, доповідачі переконливо і повно відповідають напитання,тримаютьсядружньо,намагаютьсявикористативідповіді

дляуспішного розкриттятеми.

12

Учень (учениця) системно володіють навчальним матеріалом,унікальнаробота,міститьвеликукількістьоригінальних,

винахідницькихприйомів,уміютьвиокремитипроблемуйвизначити шляхи її розв'язання, аргументованість основних позицій, композиціядоповіді логічна, повнота представлених в доповіді результатівроботи,доповідачіпрагнутьдосягтивисокихрезультатів,готовідо

дискусії,дружньоналаштовані,контактні.

 


   Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу за виконання повідомлення або доповіді

 

Рівні

Бали

Критеріїнавчальнихдосягненьучнів

 

Початковий

1

Учень (учениця) підготували матеріали, що не мають безпосередньговідношеннядо темироботи.

2

Учень (учениця) тему не розкрили, відсутні аспекти теми, порушенологічневикладення.

3

Учень (учениця) в роботі називає історичні висловлюння, якіхарактеризуються фрагментарністю, думки викладаються наелементарномурівні.

Середній

4

Учень (учениця) відтворює невелику частину матеріалу теми,пояснюює історичні терміни, подані в тексті повідомлення чидоповіді, але немає аргументів по головним позиціям, повнепорушеннялогіки.

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний змісттеми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основнідати; показуватина історичнійкартіосновні місцяподій

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, ідеязрозуміла, але нечітка, надає стислу характеристику історичнійпостаті,послідовністьподій,висновоклишечасткововідповідаєтемі.

 

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріалтеми повідомлення, виявляє розуміння історичної термінології,характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякіознакиявищ і процесів.

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовуєзнання за аналогією, визначає причинно-наслідкові зв'язки між ними,встановлює синхронність подій у межах теми, доповідач допуска негрубімовленеві помилкипідчасвиступу,незначно порушує

регламент,частковоутримує увагуаудиторії.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окреміфакти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їхконкретними фактами, дає порівняльну характеристику історичнихявищ, аргументованість основних позицій, композиція доповіділогічна,повнотапредставленихвдоповіді результатівроботи.

 

Високий

10

Учень (учениця) виявляє розуміння історичних процесів і демонструєерудиціюпідчасвиступу,робить аргументованівисновки, ,

синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії, рецензує відповідіучнів доповідач впевнено тримається перед аудиторією, володіютькультуроюмовлення, дотримуютьсярегламенту.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно тааргументовановисловлювативласнісудження,спираючисьна

широку джерельну базу, може співвідносити історичні процеси зперіодом на основі наукової періодизації історії, доповідач готовий додискусії,виявляєдоброзичливість.

12

Учень (учениця) виконав унікальну робота, яка містить велику кількістьоригінальних, винахідницьких прийомів, доповідач прагне досягтивисоких результатів, готовий до дискусії, дружньо налаштований,контактний, уміє виокремити проблему й визначити шляхи їїрозв'язання,користується джереламиінформації,аналізуєта

узагальнюєїх.

Немає коментарів:

Дописати коментар