Карантин. Поради батькам
«Золоті» правила перебування дома під час карантину сформувала на своїй фейсбук-сторінці вінницький психолог, психотерапевт Аліна Хранітель.
«Багато батьків здивовано помічають, що їхні діти виросли й стали «незнайомими». Стають більш помітними для батьків риси характеру, емоції, уподобання, інтереси дитини, які могли бути поза увагою, враховуючи щоденну зайнятість батьків і завантаженість дитини школою, гуртками, домашніми завданнями, спілкуванням з друзями».
Чого не варто робити батькам:
- різко починати виховувати, або «перевиховувати» своїх дітей. Адже це лише забере багато сил, здоров'я і часу та зіпсує відносини сім’ї в умовах ізоляції;
- примушувати дітей «використовувати час з користю, не байдикувати», тобто робити те, що здається за потрібне вам. Варто пам’ятати, що завдяки бездіяльності великі ідеї, поховані в несвідомому, отримують шанс проникнути у свідомість;
- в жодному разі не варто зводити нанівець малечі. «Заспокійливі» висловлювання, на кшталт «Знайшов, про що переживати», «Тебе це взагалі не стосується, йди, пограйся», замінити на «Я розумію, що ти боїшся», «Я бачу, що тобі сумно, я тебе розумію».
- не варто обговорювати в присутності дітей невтішні сценарії, деталізуючи подробиці.
- не слід переглядати безкінечно фільми про віруси, хвороби, апокаліпсис, які лише підійматимуть рівень тривоги й страху. Краще подивіться комедію чи мультики з дітьми. А «під фільм» приготувати домашні сухарики або какао з печивом.
«Золоті правила» для батьків:
- слід пам’ятати, що ізоляція - це стрес як для дорослих, так і для малечі;
- пояснити, що боятись - це нормально. Страх - емоція, яка дозволяє уберегти людину від життєнебезпечних вчинків. Емоція страху - у парі з інтересом: Надавши дитині інформацію про коронавірус, відповідно до її віку, ви зменшите її страх!
- щоб подолати негативні емоції, можна зробити мішечок для крику, або ж влаштувати битву подушками.
- підліткам варто допомогти розібратися в інформації, з якою вони стикаються, навчити визначати факти та фейки.
- розділити права та обов'язки кожного члена сім'ї на час карантину, незалежно від віку;
- по можливості організувати звичне для дитини й для себе спілкування, розваги та гуртки в онлайн режимі;
- сімейна ранкова зарядка допоможе зняти стрес і зменшити паніку;
- дотримуватись інформаційної дієти — достатньо раз в день подивитися новини для того, щоб бути в курсі дійсно важливих подій.
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷
ПОРАДИ БАТЬКАМ
1. Якщо Вас щось турбує
в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним
керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині
відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це
класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни
в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними
справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4. Допоможіть
дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь
особливі риси.
5. Порадьте дитині в
складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного
психолога.
6. Привчайте дитину до
самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати
однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за
навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до
контролю з вашого боку.
7. Основними
помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8. Не обмежуйте свій
інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня
вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про
школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам
повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про
школу.
Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і
заохочень.
9. Ваша дитина має
оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання.
Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте
заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки
можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до
емоційних проблем.
10. Допомагайте дитині
виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до
цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми
завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх.
Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
11. З'ясуйте, що
взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і
предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна
перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений
фільм.
12. Особливі зусилля
прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі,
коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи
порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш
ефективно вирішувати проблеми в школі.
Інформація МОН
Рекомендації батькам учнів середніх класів щодо підготовки
домашніх завдань
1.
Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини:
-
побутові ( повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера,
зручне місце для занять);
-
емоційні ( демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте
терпіння, не ображайте в разі невдач);
-
культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами,
книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми,
обговорюйте побачене).
2.
Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба
запам’ятати, перевіряйте знання за питаннями в підручнику.
3.
Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових
занять для контролю й надання можливої допомоги.
4.
Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.
5.
Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть
якщо ними не можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте
дітям, де й коли ці знання стануть у пригоді.
6.
Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами
інших.
7.
Пам’ятайте, що,за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх
завдань учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів – до 3
годин, 8-9 класів – до 4 годин.
8.
Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність
дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.
інформація http://www.arkasgymn1.com.ua
Дякую за корисну інформацію
ВідповістиВидалити